Translate

24 Nisan 2015 Cuma

YEŞİL ZEYTİN SALATASI



             
                Daha önce tarifini duymuştum ama hiç denememiştim. Geçtiğimiz günlerde arkadaşım tüm arkadaş grubumuzu kahvaltıya davet etmişti ve kahvaltının gözdesi yeşil zeytin salatası idi diyebilirim.İçinde benim sevdiğim herşey vardı zeytin hariç :) bizim evde zeytin pek yenilmez ve sevilmez tüm yemeklerde zeytin yağını kullanıyorum ama kendisini hiç almıyorum diyebilirim taki o güne kadar ..salata bana o kadar lezzetli gelmişti ki kaşık kaşık aldım diyebilirim .Hemen bende üstünden fazla zaman geçirmeden denemek istedim hem tok tuttuğu için de diyet için bile faydalı oluyor diyebilirim .Sizlerinde bir kez olsun denemesini istiyorum umarım beğenirsiniz
Afiyet olsun.

MALZEMELER:
Yarım kilo dolma (içi çekirdeksiz ) yeşil zeytin
2-3 adet yeşil biber
1 tatlı kaşığı salça
2 domates rendesi
1 yemek kaşığı ketçat
1 tatlı kaşığı kadar kekik
1 küçük kase kabuğu soyulmuş ve doğranmış badem içi
1 küçük kase tane mısır
HAZIRLANIŞI:
Öncelikle kabuklu bademleri az su ile cezvede 5 dakika kadar pişirelim ki kabukları kolay soyulsun daha sonra rondo da yada bi bıçak yardımıyla ikiye üçe bölelim
İnce doğranmış sivri biberi veya çarlistonda olur biraz yağda kavuralım
Salça ilave edip tekrar karıştıralım .
Sırasıyla domates rendesini de ekleyip birkaç dakika pişirelim
Kaynayınca yarım kilo doğranmış yeşil dolma zeytini ekleyip kavuralım
Üzerine ketçap ve kekik de ilave edip tane mısırla beraber çok kısık ateşte 5 dakika kadar kapağı kapatıp bekletelim
Eğer arzu ederseniz badem içi ekleyebilirsiniz tercih sizindir
Burda bekletirken lezzetler birbirine geçecektir
Kavanozda buzdolabında 1 hafta 10 gün kadar muhafaza edilebilir
Afiyet olsun...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder