Translate

23 Mart 2015 Pazartesi

ETLİ BOZBAŞ

        





Yöresel yemeklerimizden olan etli bozbaş azeri sofrasının baştacıdır diyebilirim gerçekten tadı çok güzel olup bir kez olsun yemeğe değer ve yenildide mi tadından doyulmayan bir lezzettir,fakat bu yemeği her yerde bulmak mümkün olmadığından ben ve benim gibi gurbette olanlar  hasret çekenler mecburi olarak evde  yapıyoruz.İşte bu yemeğe hafif ama mayhoş ekşiliği veren bu safran ya da sarı kök dediğimiz baharattır.Pilav ve soğuk yoğurt çorbası eşliğinde gerçekten tadına doyum olmayan bi yemektir.Bu yemeği ne kadar güzel yaparsanız yapın yada ne kadar özenirseniz özenin memleketteki gibi güzel olmuyor .Çünkü hem etinden hemde baharatından tadı çok farkediyor .Hele odun ateşinde pişerse gerçekten tadı çok güzel oluyor .Her yaz gittiğim memleketimde hem evde hemde restoranda fırsat buldukça yiyoruz .Resimlerde ben derin kupa içinde odun ateşinde pişirilmiş halini görüntüledim tabiki tencerede de pişirince aynı tadı alıyorsunuz.Kupada pişirmekteki amaç tek kişilik porsiyonları ayarlamaktır. Şimdiden deneyecek olanlara kolay gelsin diyorum ve afiyet olsun....




MALZEMELER :
1 Kilo kemikli dana eti
1-2 kuru soğan
1 su  bardağı lepe(nohut yarması)
1 yemek kaşığı safran(sarı kök)
1 yemek kaşığı salça
100 gr.tereyağı
 tuz
HAZIRLANIŞI :
Kemikli etler yıkandıktan sonra lepe ile haşlanarak pişirilir.
Sonra ayrı bir tencerede tereyağı eritilir.
Küçük doğranmış soğanlarıda ekleyip pembeleşene kadar  karıştırıyoruz.
Ardından salça ,safran ve tuz eklenip 2-3 su bardağı kaynar su dökülerek kemikli etler ve lepe suyu ile beraber tencereye eklenir ve yaklaşık 30 dakika pişip sıcak olarak servis yapılır
Afiyet olsun...



1 yorum:

  1. Ellerinize sağlık tariften çok güzel olduğu belli ama kupalara bayıldım:) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil