Translate

23 Mart 2015 Pazartesi

ANASONLU KETE (GOĞAL)

           



                 Bu keteyi hem çok seviyorum hemde çok merak ediyorum içine rezene koymak kimin fikri ve kimin tarifi diye ? Gerçek orjinal tarifinde rezene kullanılan bu keteye ben anason kullanarak yapıyorum hem daha ince hemde anason kokusu daha keskin olduğu için ben daha çok yakıştırıyorum zaten görünüş olarakta anason ve rezene birbirine çok benziyor ben sadece görünüş olarak ve yerken rezenenin ağıza deymesini istemediğimden anason kullanıyorum .
                     Birde bu ketenin bir özelliğide şekerli çay ile yenilmesidir çünkü tadını daha iyi hissettiriyor normalde 15 yıldan beridir ben çayı şekersiz içiyorum ama bu keteyi yerken azda olsa şeker kullanıyorum çünkü her zaman yapmıyorum ayda yılda bir yapınca şeker kullanmak istiyorum.Hem bereketli hemde lezzetli olan bu kete tam bi kalabalık sofra menüsüdür diyebilirim ama şayet az yapmak istersenizde verilen ölçüyü yarı yarıya kullanarak yapabilirsiniz ben yarım ölçü kullandığım halde yinede 13-15 civarında çıktı tazeliğini 10 gün kadar koruyor serin yerde saklamak şartıyla yada benim gibi pişirdikten sonra deepfreezede muhafaza edebilirsiniz .Şimdiden yapacak yiyecek olanlara afiyet olsun diyorum .

MALZEMELER:
1 kilo un
3 yumurta
2 su bardağı süt
1 paket kuru maya
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı şeker
1 çay kaşığı zerdaçal yada safran
İÇ MALZEMESİ :
2 yemek kaşığı rezene yada anason
1 yemek kaşığı sarı kök ( safran)
1 çay bardağı kadar un
ve yufkaların arasına sürmek için 1 paket margarin yada 200 gr. tereyağı
HAZIRLANIŞI:
Öncelikle ılık süte mayayı ekliyoruz iyice yumuşayan ve eriyen mayaya sırasıyla yumurta ,sıvı yağ ve diğer malzemeleri ekleyip yumuşak bir hamur yapıyoruz
Hamur yaklaşık 40 dakika kadar dinleniyor ve bu arada iç harcını hazırlıyoruz
Anasonu az yağla tavada hafifçe 2-3 dakika kısık ateşte kavuruyoruz daha sonra unu da kavuruyoruz ki kokusu gitsin
üzerine safranı ekleyip iyice karıştırıyoruz.
Mayalanan hamuru tezgah üzerine alıp elimizle yayarak rulo haline getiriyoruz ve bıçak yardımı ile eşit bezelere ayırıyoruz
ben bu malzemenin yarısı kadarını yaptım ve toplamda 10 beze çıkardım
Bu bezeleri merdane yardımı ile açarak yufka yapıyoruz ve her katın arasını eritilmiş margarin yada tereyağı ile yağlıyoruz
Tüm bezeler bitene kadar aynı şekilde açıp üst üste koyuyoruz
Daha sonra tüm yufkaları rulo yapıp bıçak yardımı ile dört parmak genişliğinde kesiyoruz
Kesilen her bir parçayı ters çevirip arasına iç harçtan koyuyoruz ve sıkıca kapatıyoruz elimizle yassılıyoruz
Ters çevirip yağlı kağıt serili tepsiye diziyoruz üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serpiyoruz
Üzeri pembeleşene kadar fırında pişiriyoruz
Afiyet olsun...


2 yorum:

  1. Pastaneden almaktansa evde yapmak... :)

    Ben de beklerim Kafa'ya... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı fikirde olduğumuza sevindim gerçekten evde yapılan hem daha lezzetli, daha doyurucu ve daha bereketli oluyor..

      Sil