Translate

31 Ocak 2015 Cumartesi

DİYETLİK YULAF KEPEKLİ KEK





             2000 yılından sonra dünyada hızla yayılan dukan diyeti belli gıdaların belli zamanlarda istenildiği kadar yenmesini ve uzun vadede hızla ve kalıcı zayıflamayı hedeflemiştir . Ben bu diyeti tam anlamıyla uygulayamadım ama zaman zaman tariflerinden de yararlanıyorum mesela kek yaptığım zaman korka korka yiyordum ama yulaf kepeği ile yapılınca vede lezzetli olunca gönül rahatlığı ile yiyebiliyorum .çok doyurucu ve bereketli olduğunu söylemek isterim eminim bir çok kadın bir kez olsun dukan diyeti denemeye kalkışmıştır,genellikle ben yulaf kepeğini krep yapımında kullanırdım şimdi ise ekmek ve kek yapımında kullanıyorum çok acil acıktığım zaman bir kase yoğurt içinde tüketebiliyorum .





MALZEMELER:
2 yumurta 
3 yemek kaşığı toz tatlandırıcı(2 kaşıkta kullanabilirsiniz)
3 yemek kaşığı süt tozu ( kahve için olan değil kek ve pasta için kullanılan süt tozu)
1 çay bardağı yağsız süt bende yağsız süt yoktu su kullandım 
2 kaşık yağsız yoğurt yada 3 kaşık kadar sulu yoğurt 
2-3 kaşık zeytinyağı ama arzu ederseniz kullanmayabilirsiniz
7 -8 kaşık tepeleme yulaf kepeği 
1 paket kabartma tozu 
varsa eğer kuru meyve parçaları yoksada ben 1 adet elmayı rendeledim 
1 tatlı kaşığı toz tarçın 
HAZIRLANIŞI;
öncelikle yumurtanın akı mikserle köpürene kadar çırpılır daha sonra toz tatlandırıcı ve yumurta sarıları eklenerek tekrar çırpılır 
İyice karıştıktan sonra sırasıyla süt tozu ,süt yoğurt ,zeytinyağı, kabartma tozu eklenip karıştırılır 
Son olarak da yulaf kepeği ve toz tarçın eklenip karıştırılır 
Ardından içi hafifçe un serpilmiş slikon kek kalıbına hamur dökülür ve hamurun üzerine rendelenmiş 1 adet elma yayılır 
Ardından 170 derece ısıtılmış fırında üzeri kızarana dek pişirilir 
Afiyet olsun .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder